< Till bloggens startsida

Inlägg mestadels till MOA!

Hej Moa!
Jag vet ju att du suger på att koka ägg, som du själv uttryckt det. Men nu ska jag lära dig.
För att koka ägg behöver du en kastrull. Och självklart ägg och vatten också. Beroende på om du vill ha hårdkokt (8minuter) löskokt (två minuter) och mjukt (5 minuter) så stoppar du ner äggen i kastrullen och täcker dom med vatten.

Jag brukar vilja ha hårdkokta ägg, och då stoppar jag äggen i kastrullen, fyller med vatten och massor av salt. Saltet är till för att inte äggen ska spricka. Sen sätter jag dom på plattan och väntar, när vattnet börjar koka så tar jag tid i 8 minuter. Sen sköljer man dom under kallt vatten i 1-2 minuter, sen skala, sen klart!

Gör samma med löskokt och mjuktkokt också, fast där väntar du bara 2 eller 5 minuter efter vattnet kokat upp.

Aja nog om ägg, ska tipsa er om min yoghurt som jag har, den är laktosfri och är från Valio, smakar vanilj och helt underbart! Första tuggan var som ... Ja det går inte ens förklara... Så mjuk och mysig smak helt enkelt. Ni måste prova den! Oavsett om ni är laktosintoleranta eller inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0